Matt Drance sur Apple Outsider:

You cannot put your future in a competitor’s hands. So what do you do? Do you enter uncharted territory, make your own mobile operating system, and hope people switch?

Of course not. You make your competitor’s system yours — overnight. Facebook Home is a trojan horse designed to steal the Android experience, and the Android user base, right out of Google’s hands. The majority of speculation over the last year or two had been that Facebook was working on its own mobile OS. It may well be, but this move is so much smarter on a number of fronts

[…]

the Google – Facebook war is sure to be more vicious than the Google – Apple war because Google and Facebook have the same customers: advertisers. Users are their currency, and Facebook is about to rob the bank.

Open always win, comme on dit.

Apple a ça de bien qu’elle ne monnaye pas ses utilisateurs (qui sont aussi ses clients) et qu’on est pas près de voir une saloperie comme Facebook Home envahir nos iPhones. Oui, je dis bien une saloperie car au delà du coup de maître de Facebook et de l’impeccable réalisation, cette nième sur-couche à Android n’a que deux buts: collecter d’avantage d’informations personnelles et afficher toujours plus de pubs (en plus des photos moches de vos amis). Zuck ne s’en cache même pas:

Question: “We may see ads in cover feed?” Zuckerberg: “Yup!”

#mobile — #  #  #  #  #

Un commentaire

[…] pouvez d’ailleurs aller lire ici la réaction de Matt Drance, fondateur du site appleoutsider face à Facebook […]

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